torsdag 27 mars 2014

Pysseldag med Malin och Lisa den 23/3


Återigen en pysseldag med Malin och nytt för den här gången är att min syster Lisa hängde på idag. I min andra blogg PastLifeDesign håller jag just nu på med steampunkkläder och gör då en outfit där till min syster. 

Tidigare på dagen var jag och Malin på Biltema och införskaffade lite material och verktyg för kommande projekt. Jag köpte en egen varmluftspistol, EVA-foam ( träningsmatta), bandplåt, små brukar för att ha små grejer i eller blanda/förvara färg. Mapp för alla mina mönster så jag får dem samlade och skyddade på ett ställe.  Kommer uppdatera med bilder snart.

Malin med varmluftspistol, limpistol och skyddsmask i högsta hugg! :D


Här är min syster Lisa som klipper sönder en klänning vi hittade på loppisen som var på Svenska Mässan för några veckor sedan. Vi letade mest efter offwhite/tefärgade tyger och spets som ska på hennes underkjol. Lisa fick klippa ut sin underkjol, zickzacka och sy ihop nästan hela underkjolen. Tog över det sista då hon började klippa remsor som ska bli volangerna på underkjolen. 


Här sitter jag och syr det sista på Lisas underkjol för dagen, sydde in ett resår i bakstycket för att göra det enklare att ta på och av sig kjolen samt även spara tid. Är lagom trött när den här bilden togs, haha. Vill ni se mer om Lisas outfit kolla in min andra blogg: http://pastlifedesign.blogspot.se/


Här är Malin när hon jobbar på sin cosplaykaraktär. Mer om vilken karaktär och spel i ett senare inlägg. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar