tisdag 18 mars 2014

Pysseldag med Malin 16/3

  Pysseldag med Malin - idéerna frodas och tips delas 


Pysslandet fortsätter hemma hos mig med Malin på besök. Söndagar är den perfekta dagen att pyssla på så förhoppningsvis kommer det att bli fler pysselsöndagar med Malin framöver. 


Här är mina armskydd och här kan ni se mönstret jag har skissat fram. Ville sätta på ett mönster för att göra armskyddet mer intressant och ge mer dimension. Kommer också sedan lägga till en extra flik längst bak underifrån. Tanken var först att jag skulle ha en heltäckande överdel som skulle sticka ut, men eftersom det är första gången jag jobbar i Worbla var det svårt att veta hur materialet skulle bete sig. Det blev för tjockt med två lager Worbla och mossgummi, därför kommer jag att använda den delen som en del för sig till en annan outfit. Just nu är tankarna mot en skogsalv ( wood elf) för den extra lilla delen.


Här har jag klippt ut mönstret i ett lager Worbla, värmt upp och sedan applicerat den på mitt armskydd. Det här gjorde i lite all hast innan Malin var tvungen att åka hem, så det är lite bubbligt. Men det är det som är bra med Worbla är att det går att värma upp det igen och fixa till. Så det är det som behövs göras härnäst på mitt armskydd.


Under den här pysseldagen fokuserade jag mycket på de steampunkkläder jag syr till min syster. Kolla inläggen om dem på min andra blogg: http://pastlifedesign.blogspot.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar