fredag 7 mars 2014

Min Dark Elf Outfit 2

Min Dark Elf Outfit del 2

Lite smink jag köpte inför Tip The Velvets halloweenfest.

1. Nose Putty eller Soft Putty. Kan man använda för att göra ärr, näsor, ögonbrynsben osv. Är en hudfärgad lera som man jobbar med fingrarna eller spatel.

2. Är en lilasilver kräm som jag ska ha som en foundation i ansikte, dekolletage, armar och ja hud som syns helt enkelt. Hade på mig ett par fakeskinnleggings  för att spara på färg och jobb.

3.  Flytande latex : kan användas till att göra ärr, proteser eller så att andra proteser får en bättre övergång till proteser. Är flytande gummi som självtorkar eller om man vill skynda på processen så går det att använda hårblås. Torkar och blir en lätt genomskilning gummimassa, beroende på hur många lager som användas.

4. En fixeringspray som jag använde på allt smink så att det inte skulle flyta iväg och kladdar ner annat.

5. Mastix lim: Ett lim som kan användas på huden för att limma fast saker med.
Gjorde ett litet test av den sliverlilakrämen, tog en liten klick som ett riskorn och smörjde ut. Så rätt dryg och täckande. Provade även fixeringsprayen så att den höll också, vilket den gjorde. Dock så löste den lätt upp sig när man tvättade handen i varmt vatten och tvål. Men lika bra det kanske, haha.


Skissade upp ett finger och ett öra som jag vill ha hängades på min outfit för att skapa lite mer intressanta detaljer.


Därefter gjorde jag en grund av ståltråd och sedan aluminiumfolie för att skapa grundformen. Därefter jag en lera som heter keramiplast. 

När bild på nageln, då det är ett dött torkat finger ville jag att nagelbandet skulle ha krympt tillbaka och visar mer av nageln.
Mitt orchöra som jag gjorde på samma sätt. Gjorde även hål i örat för att kunna sätt fast örhängen som jag böjde till i koppartråd.

 Mitt svärd som jag köpte från partykungen.se

Mina alvöron jag köpte ifrån svartakatten.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar