torsdag 27 mars 2014

Att göra varulvshud



Jag har sett en del varulvsfilmer och det är lite olika ifrån film till film. Men när människor transformeras till och från sin varulvsform så trillar huden av. Så tänkte det hade varit en kul idé att göra hudflikar. Så här är en liten snabb ihopsatt visning hur jag gjorde.

Bild 1: Flytande latex är grunden till mina hudflikar. Jag brukar jobba på en plastficka för att latexen ska släppa lättare. Man kan även lägga under ett papper som man har skissat fram formen på så det är enklare att följa. Men här körde jag bara direkt på plasten. Flytande latex går att köpa på butiker som säljer Kryolan eller andra maskeradartiklar.

Bild 2: Häll ut latexen på plastfickan, sprid ut det med en bomullstopps till den formen du önskar. Kan blåsas med en hårblås för att det ska fortare. Behövs mellan 2-4 lager för att få en lite stabilare form.

Bild 3: Latex behöver ha ett tunt lager med transparent puder, babypuder eller vanligt smink i form av puder för att den inte ska bli så klibbig och att smink ska fastna bättre på.

Bild 4: Sedan så täcks latexen med foundation i valfri färg, här har jag jobbat med Death Grey och Death Purple från Kryolan, fick tyvärr inte med bilden på dem. Har använt en sminksvamp och duttat på färgen. Går inte att dra på färgen för då dras pudret av rätt lätt, så bara dutta på färgen i flera omgångar och använd puder i mellan för att skapa textur.

Bild 5: Sedan så målade jag på vener, blod och blåmärken med krämfärger ifrån Kyrolan, igen. Så lila för vener och blåmärken sedan röd för blod.

Bild 6: Använde mig utav Kryolans Fresh Scratch för att göra skinnslamsorna och blodet under till på hudflikarna. Då använde jag mig utav bomull och blötte ner det lite. Blandade även ut blodet med lite vatten för att få en lättare konsistent att jobba med. Blandande runt blodet och bomullen med varandra i en bit plastfolie, för att inte bli helt röd om händerna. Därefter drog jag ut bomullen så att den matchar hudflikens form. Därefter duttade jag i lite med blodet ihåligheterna där bomullen inte täckte, för att få hudflikens undersida mer som hud och duttade även på runt kanterna.

Sedan var det klart! Läskiga hudflikar som skrämmer vem som helst. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar