tisdag 12 augusti 2014

Cosplay - Castanic Berserker part 6

Castanic Horns



Översta bilden: Skissade först ut formen på papper och målade sedan ut det på en bit cellplast. Cellplast är en sorts frigolit men mycket hårt sammanpressat och inte alls lika smuligt som vanlig frigolit.  Skar ut hornet med en pumpakniv, haha. Men funkar bra med en vanlig kökskniv som man inte är rädd om. 

Understa bilden: Här är hornet nerskuret med en  brytbladskniv och slipad med en dremmel men funkar bra med sandpapper också.


Översta bilden: Här har jag kopplat in röda dioder på 10 mm och har en batterihållare, batterikontakt och en onoffknapp till båda hornen. Men köpte dubbelt upp ifall ifall det var bättre så eller framtida projekt. 



Här täcker jag mina horn med worbla men lämnar hålet i mitten där hornen ska lysa. Har klistrat fast en bit plast ut klippt i samma form innan jag la på worblan. Lite knepigt att lägga worbla på cellplast då du inte kan värma det lika lätt då cellplasten krymper/smälter och ger ifrån sig avgaser som är högst troligt inte särskilt hälsosamma. Så värm inte cellplast med en varmluftspistol och om ni ska göra det använd gasmask. 

Valde att inte lägga någon grund innan jag målade på worblan för ville ha en texturerad yta på dem. 

Fler bilder kommer att komma upp på när de är målade och klara att användas. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar