lördag 2 augusti 2014

Cosplay- Castanic Berserker part 2 - materials

Castanic Berserker part 2

Införskaffandet av material: 

Vad behöver man för material till en cosplay?


För att lista ut vad jag skulle köpa så kikade jag länge på min referensbild och bestämde mig på ett ungefär vad min cosplay skulle vara gjord utav. 
                                                 
                                          Rustning och färgställning

                                                 
                                                                  Ansikte, horn och öron



Horn: Styrofoam, worbla, diadem, limpistollim, sladdar, dioder, batteri, batterikontakt, onoffknapp, akrylfärg svart, brun, koppar, röd, vit.

Peruk: Silver grey från www.mycostumes.de

Öron: Keramiplast ( keramisk papperslera som lufttorkar), ståltråd, latex, mastix

Halsband; mossgummi, worbla, spets, kardborreband, fälgfärg i silver, svart akrylfärg. 

Axlar: Eva foam, worbla, mossgummi, resår, band, kardborre, trälim, svart sprayfärg 

Överkropp: Eva foam, worbla, mossgummi, bandmetall, limpistollim, slangar, band, d-ringar, fälgfärg, akrylfärg svart, trälim, svart sprayfärg.

Krage: Eva foam, worbla, fälgfärg, akrylfärg, mossgummi, kardborreband, limpistollim. trälim. 

Armskydd: Eva foam, worbla, mossgummi, bomull, limpistolslim, resår, fälgfärg silver, gesso, trälim, svart sprayfärg

Inner armskydd: eva foam, mosggummi, limpistolsstavar, limpistolslim, resår, fälgfärg silver, akrylfärg svart, svart sprayfärg

Handskar: Double stitched jersey - mörkgrå, stretchigt mellanlägg, worbla, trälim, fälgfärg silver. 

Byxor: Double stitched jersey- mörkgrå, mellanlägg, spets, resår, påstrykbaka nitar, spännen, worbla, fälgfärg silver, akrylfärg svart. 

Väst/ rygg: Double stitched jersey - mörgrå + svart canvas liknande tyg som fodring som stadga. Kardborreband, worbla, mossgummi, fälgfärg, band, limpistolslim,

Lårskydd: worbla, mossgummi, fälgfärg, svart sprayfärg. 

Knän: Worbla, evafoam, resår, limpistolslim, svart sprayfärg, fälgfärg i silver.

Vader: evafoam, kardborreband, limpistolslim, svart sprayfärg, fälgfärg i silver.

Skor: Mossgummi, worbla, svart sprayfärg och fälgfärg i silver. 

Obs! Den här listan kan komma att ändra sig när dräkten görs. Men så har var min plan när jag la upp vilka material och hur mycket jag skulle behöva köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar