söndag 3 augusti 2014

Cosplay - Castanic Berserker part 3

Castanic Berserker part 3 

Armskydden



Översta bilden:  Gjorde ett mönster utav plastfolie och maskeringstejp, därefter målade jag ut formen på ett papper och sedan skissade fram formen utifrån pappersmönstret.

Bild till vänster: Här har jag skurit ut det slutgiltiga mönsteret i eva foam ( träningsmatta från Biltema), därefter har jag värmt det med en varmluftspistol och format den efter min arm. Därefter har jag klippt ut ett stycke worbla och klätt in den översta delen av armsyddet. Sedan har jag lagt till den veckande kanten och överlappningen. Har också värmt worbla och rullat ut den till en "korv" och värmt upp den och worblan på armkyddet för att få en grund / guide line till vart jag ska  sätta de upphöjda partierna med eva foam.


Bild till höger: Har ser ni hur jag får ut formen till mossgummit som ska vara det täckande lagret mellan varje upphöjning med eva foam. Gjorde mönstret utav plastfolie och maskeringstejp och därefter la jag ut det på mossgummit skar ut det och värmde det lite med varmluftspistolen för att kunna forma den bättre. Mellan grunden av worbla och mossgummi la jag i bomulll för att skapa formen mellan varje upphöjning.


Här kan ni se formen i endast eva foam. Har värmt den med varmluftspistiol och formar den här runt min arm.


Översta bilden: Här kan ni se hur jag har lagt i bomull mellan worblagrunden och översta lagret av mossgummit. Satte först fast det temporärt med nålar och sedan när jag fyllt och var nöjd med formen klistrade ja fast mossgummit med limpistolslim.

Bild till vänster: Här är översta delen täckt med worbla för att ge mer stadga och form till armskyddet. Även de små spetsarna är i worbla och fästa med bara värme från en varmluftspistol.

Bild till höger: Insidan av armskyddet och hur jag har löst fästanordningen. Mossgummi och resår utgör fästanordningen. Överst så har jag lagt 4 lager av mossgummi för att ge stadga åt armen. 


Här har jag spraymålat båda armskydden svarta. 

Sedan sprayade dem med silvrig fälgfärg.Slutligen målade jag dem svartakrylfärg både torrteknik och svart uppblandat med vatten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar