lördag 2 augusti 2014

Cosplay - Castanic Berserker del 1

Cosplaydräkt från Tera Online


Bestämde mig för att cosplay:a som en castanic från Tera Online. Valde klassen berserker pågrund av att jag ville testa att bygga en rustning i worbla, mossgummi och eva foam. Då jag bara hade gjort ett par armskydd innan till min dark elf dräkt var det här en stor utmaning. För att spä på utmaningen ännu mer så anmälde jag mig till NärCons cosplaytävling. 

Jag funderade på att ställa upp i intermediate ( mellanklassen) först då jag tror att det var där jag passade bäst in men när jag läste igenom informationen angående anmälan så fick jag inte söka dit då jag har en utbildning från Textil Högskolan i Borås och jobbar inom sömnads relaterad bransch. Dock så har jag inte sytt mycket på varken min utbildning eller mitt jobb, men ville ändå inte chansa då det stod att om man undanhöll viss information kunde jag bli diskad och förvisad från framtida tävlingar. Alltså anmälde jag mig till master klassen istället vilket var både skrämmande och gjorde mig mer taggad och prestera så gott jag kunde.

Masterklassen i kort:

* Du ska ha sytt alla plagg själv och det enda du får ha som är färdigt är underkläder, skor och peruk.
* Framföra ett uppträdande på max 1 minut
* Bedöms på Craftmanship max 10 p, Overall Finish max 10 p och Impact on Stage max 5p. 

Referensbild på vald rustning att cosplay :a som:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar