söndag 3 augusti 2014

Cosplay - Castanic Berserker part 4

Castanic Berserker part 4 

Cheast armor och väst



Översta bilden till vänster: Här har jag skurit ut formen i eva foam och värmt den med varmluftspistol,sedan har jag skurit ut formen för bysten och limmat på för att få bättre passform. Sedan har har skurit ut bitar av cellplast (styrofoam block) och slipat med en minislip för att få till den form och yta som jag ville ha.

Understa bilden: Efter formarna var utskurna ur cellplast täckte jag dem med keramiplast och lät torka övernatten. 

Översta bilden till höger: Därefter värmde jag worbla och formade efter lerformen. Valde att plocka av worblan från leran och montera worblan ensam för att göra cheast armouret mer lättviktigt. 


Översta bilden till vänster: Början på västen, här i grundmaterialet svart bomulls canvas

Översta bilden till höger: Här kan ni se rustningen med detaljer och den pålagda worbla delen. Den limmades fast med limpistolslim.

Understa bilden: Baksidan av västen, väldigt grov början.


Ädelstenarna är gjorda av worbla och var sedan limmade på mossgummidetaljerna med limpistol. 


Lagt ihop yttertyget med bottentyget - behövdes lite nålar...


Framsida av väst och ja jag har vita katter. ^^


Ryggdetaljer - har gjort alla de här individuella för att kunna röra ryggen friare. Gjord av worbla och mossgummi. Gjort små öglor på baksidan för att senare kunna fästas på ett band som går ner från ryggen. La en bas med trälim på 5-6 lager på dem för att bli av med den korniga utan som worbla har. 


Detaljer sprayade svarta. 


Baslager med svart färg innan de sprayas med den slutgiltiga fälgfärgen i silver. 


och så på med silver! 

Mer närbilder och detaljarbete kommer att komma upp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar