tisdag 12 augusti 2014

Cosplay - Castanic Berserker part 5

Castanic elf ear



Bild överst: Först började jag att skapa grundformen i ståltråd för att ha något att jobba efter och dels för att få en stabilstomme.

Mittersta bilden: Här jag har jag skulpterat öronen i keramiplast som är en lufttorkande keramisk papperslera som torkar väldigt hårt och som jag gillar att skulptera i. Vänstra örat är utan lack och högra är med. Har en tendens att spricka lite men man får jobba med vatten för att släta ut och lägga på mer lera på de ställen som det har spruckit på. När leran har torkat kan man borra, fila och måla på.

Längst  ner till vänster: Här har jag lagt på flera lager av hudvänligt latex från Kryolan. La nog på 7-9 lager för att få ett ett tjockt och tåligt lager. Målade en sida i taget och skyndade på processen med en hårblås.

Längst ner till höger: För att få ur latexlagret från örat skar jag upp den innersta delen som ska sitta mot mot egna öra och huvud och lirkade ut lerörat.

                                 Mer bilder kommer då jag har på mig örat och har sminkat det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar