måndag 10 november 2014

Morrigan cosplay Del 1

Morrgian är en karaktär ifrån datorspelet Dragon age, det finns 3 spel och trean har ännu inte släppts (November 2014). Men de har dock släppt Morrigan nya outfit som är en balklänning vilken jag tänkte försöka mig på att göra.
Bilder nedanför är hittade  här: http://blog.bioware.com/2014/02/03/from-us-to-you-introducing-dragon-age-inquisition-character-kits/
Bioware har samlat ihop en cosplay pdf med Morrigans nya outfit, vilket är strålande! Material, färger och detaljer i bra upplösning.

Morrigan har silver flugor på sin ytterkjol och kanske 50-60 st. För att spara tid så har jag gjort fyra flugor i fimolera och härdat i ugnen i 110 grader i 30 min.  Sedan har jag lagt dem i en liten glasslåda och gjort massvis med lager av flytande latex. För att påskynda torktiden på lagerna med latex så blåste jag över med en hårblås en liten stund och därefter på med nästa lager. Det är lite knepigt att få latex på flugorna då latexen rinner av lätt. Om jag gör en till form ska jag testa att lägga flugorna med vingarna nedåt i botten. Men tror att de kanske flyttar runt sig mer, då de inte har en lika stabil yta att vila på. 

Så här såg det ut när jag jobbade med formen. På den här bilden ville jag visa hur jag förstärkte formen över flugorna med papper. Tog toapapper och rev sönder det i småbitar

Så här blev flugorna i Resin, blev mycket nöjd! :D Dock glömde jag sätta i någon slags fäst anordning på dem. Så nästa omgång jag gör ska jag sätta i ståltråd som en ögla för att sedan kunna sy fast flugorna på ytterkjolen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar